کدخبر: ۲۵۳
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۱
چاپ
لینک کپی شد

نگاهی به فیلم «سینما خر(مشمشه)»به بهانه اکران آنلاین

جنون سینما

جنون سینما

«سینما خر»می تواند بدون هیچ ادعایی مخاطبش را هشتاد دقیقه سرگرم کند و بخنداند و همان اندازه مفاهیمی پیرامون فیلم سازی و جنون اهالی سینما برای ساخت یک فیلم را به تصویر بکشد.

صبح سینما/رامین مارالی:شاهد احمدلو با بازی در فیلم«سرب» استاد کیمیایی در نوجوانی در سینما فعالیت خودش را آغاز کرد.او همزمان به ساخت فیلم های کوتاه کارگردانی را تجربه کرد و در سال ۱۳۸۴ با ساخت اولین فیلم بلندش«چند می گیری گریه کنی»دیپلم افتخار هیات داوران را از آن خود کرد.

 

او حالا پس از سال ها سریال سازی و دوری از کارگردانی سینما با «سینما خر»بازگشته؛ اثری که با «سینما سگ»یکی از ساخته های کوتاه او تشابه اسمی دارد و با توجه به داستان آن فیلم پیداست که در قصه نیز تشابهاتی وجود دارد.

 

«سینما خر» فیلمی بدون سوپراستار است و اگر بخواهیم در تقسیم بندی های سینمای ایران آن را قرار دهیم؛ باید بگوییم فیلمی تجربی است؛ فیلمی سر زنده که قصه گوست و کمدی خوبی دارد.پوریا شکیبایی بعد از سال ها تجربه در تئاتر بازی روانی در این فیلم دارد و مخاطب را ناخودآگاه یاد پدرش می اندازد.یکی از نکات قابل تامل این فیلم حضور تاثیر گذار و برجسته بازیگرانی است که خاطرات زیادی برای مخاطب سینما ساخته اند اما هموازه فراموش شده اند؛حسن رضایی که بیشتر او را به عنوان بد من سینما دهه ۷۰ و شخصیت مقابل جمشید هاشم پور می دیدیم بازی دلنشینی را ارائه کرده است.احمد یاوری نیز به همان اندازه دوست داشتنی است.

 

«سینما خر»می تواند بدون هیچ ادعایی مخاطبش را هشتاد دقیقه سرگرم کند و بخنداند و همان اندازه مفاهیمی پیرامون فیلم سازی و جنون اهالی سینما برای ساخت یک فیلم را به تصویر بکشد.

پربیننده ترین

آخرین اخبار